Tagi

, , , , , , ,

Czytałam na różnych blogach kulinarnych na temat tych pierogów, postanowiłam sama zrobić kilka na wypróbowanie. Stwierdziłam, ze skoro bardzo lubię masę makową to i takie pierogi powinny mi smakować – wcale się nie pomyliłam. Od tej pory będzie to stałe danie wigilijne. Polecam podawać je z bitą śmietaną bądź sosem – przepis poniżej.

DSC_0587Ciasto na pierogi zrobiłam takie jak zawsze, natomiast masę makową użyłam z puszki. Miał być to tylko eksperyment, wiec nie chciało mi się przyrządzać własnej. W przyszłym roku zamierzam zrobić jednak swoją. Na zdjęciu z bitą śmietaną, natomiast na wigilię podane z sosem. W obu przypadkach pyszne.

Sos:

  • 1/2 szklanki śmietany 18%
  • 1/2 szklanki jogurtu naturalnego
  • odrobina cukru wanilinowego lub cukru z prawdziwą wanilią (u mnie to 2)
  • cukier puder do smaku

DSC_0589Wszystkie składniki mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji, odstawiamy do lodówki na godzinkę do przegryzienia się ;). Sos ten jest doskonały również do pampuchów (parzaków, parowańców itp. jak zwał tak zwał ale chodzi o to samo) czy też innych pierogów na słodko.

