Tagi

, ,

Chciałam się z wami podzielić wyglądem tortu, jaki zrobiłam na pierwsze urodziny mojej córeczki. Długo myślałam jaki to ma być tort, aż na końcu zadecydowałam że będzie to lalka. Mam nadzieję, że córce się spodobała ;). Biszkopt na tort upiekłam w blaszce na babkę. Tort przełożyłam kremem śmietanowym z dodatkami, dekoracja również z tego samego kremu. Nie miałam zbyt dużo czasu gdyż moja pocieszka akurat obchodzi swoje urodziny w pierwszy dzień świąt Bożego Narodzenia, ale jakoś udało się 😉

DSC_0633Masa do tortu (ja zrobiłam podwójną porcję):

  • 400 g śmietany kremówki 30 %
  • 250 g serka mascarpone
  • 2-3 łyżki cukru pudru
  • odrobina cukru wanilinowego
  • usztywniacz do śmietany

Śmietana i serek muszą być dobrze schłodzone. Wkładamy do dzieży serek, śmietanę i zaczynamy ubijać, pod koniec ubijania jak już masa będzie zaczynała robić się sztywna dodać cukry oraz usztywniacz.

Biszkopt przekroiłam na 3 części każdą napączowałam wodą z cytryną oraz cukrem. Biszkopt zaczynamy składać od największego kawałka, na niego położyłam odrobinę powideł śliwkowych, na to masa bez dodatków, następnie kolejny biszkopt. Następną masę zrobiłam z kakao oraz orzechów włoskich. Odłożyłam odrobinę masy, dodałam do niej łyżkę kakao oraz garść posiekanych orzechów włoskich. Na tą masę położyłam kolejny i już ostatni biszkopt. Całą lalkę obłożyłam białą masą i wstawiłam na godzinkę do lodówki. W międzyczasie przygotowałam czerwony barwnik, rękaw cukierniczy i odpowiednie tylki do dekorowania. Do dekoracji użyłam perełki cukrowe oraz wiśnie kandyzowane. Wisienki ładnie się prezentowały, natomiast ich smak to jak dla mnie porażka.

