Tagi

, ,

Świeżo wyciskane soki są bardzo zdrowe, do tego chyba nie muszę nikogo przekonywać. Dodatkowo mają najlepszy smak. Och gdyby nie te mycie sokowirówki pewnie częściej by się je robiło ;). Swoje soki wyciskam przystawką do mojego robota kuchennego, którego dostałam od Mikołaja w 2012 r. Przystawkę dokupiłam już sama 😉 o taką http://www.kenwoodworld.com/pl-pl/produkty/kenwood-roboty-kuchenne/chef-and-major-attachments/at641-continuous-juicer-awat641b01 DSC_0662

Składniki:

  • na 0.5 litra soku potrzeba nam około 1 kg twardych pomarańczy
  • na 0.5 litra soku potrzeba nam 4 małe buraczki (im mniejsze tym lepsze) i mała kiść czerwonych winogron

W przypadku pomarańczy myjemy je, obieram je ze skóry, wrzucam do sokowirówki i wyciskam sok. Pomarańcze im twardsze tym bardziej soczyste. Czynności te nie pochłaniają zbyt dużo czasu natomiast samo mycie sokowirówki już tak, niestety ;(. W przypadku buraków – również należy je umyć i obrać, gdyż ich skóra jest dość twarda. Buraczki im mniejsze tym bardziej soczyste. Wrzucamy do sokowirówki i wyciskamy sok. Winogrona myjemy i obrywamy z grona, po czym wrzucamy do sokowirówki. Wyciskamy sok i łączymy z sokiem z buraków. Smak buraków jest ciężko przebić próbowałam już dużo kombinacji niestety bezskutecznie, nie mniej jednak połączenie z winogronem jak dla mnie jest najlepsze. Buraczki są bardzo zdrowe więc polecam się przemóc i pić jak najczęściej.

