Tagi

, , , , , ,

Proponuje wam rosół na troszkę wykwintniejszy sposób. Ja taki rosół pierwszy raz robiłam na chrzciny córki i od razu przypadł nam do gustu. Co prawda trochę z nim zachodu ale warto. Rosół jak rosół gotuję go jak zawsze tu głównie chodzi o sakiewki z jakimi był podawany.

DSC_0691

Składniki na rosół:

  • Mięso (u mnie 2 udka z kurczaka co poszły do farszu)
  • 6 kulek ziela angielskiego
  • 2-3 listki laurowe
  • łyżka suszonego lubczyku (maggie)
  • 2-3 marchewki
  • 1-2 pietruszki
  • mały seler
  • cebula

Składniki na sakiewki:

  • cebula
  • mięso z udźca z indyka
  • 2 udka z kurczaka
  • 0.5 kg wołowiny
  • szklanka rosołu
  • włoszczyzna z rosołu
  • sól, pieprz do smaku

Mięso płuczemy, wrzucamy do zimnej wody i gotujemy. Ja lubię rosół tylko na kurczaku ewentualnie z odrobiną wołowiny, więc na tym gotowałam rosół a pozostałe mięso gotowałam oddzielnie. Obieramy marchew, pietruszkę oraz selera – można przekroić. Cebulę obieram tylko z jednej warstwy łupiny resztę zostawiam, dzięki temu rosół ma ładniejszy kolor. Drugi sposób to dodanie odrobinę curry. Cebulę przekrawam na pół i podpiekam od tej strony przekrojonej na patelni. Do mięsa dorzucamy obraną włoszczyznę, liść laurowy, ziele angielskie oraz maggi. Gotujemy na wolnym ogniu. Niektórzy mówią że nie powinno się przykrywać, ja zawsze przykrywam. Rosół nie może zawrzeć (ma delikatnie pyrkać) inaczej zrobi się mętny. Rosół gotujemy aż mięso będzie odchodzić od kości i warzywa będą miękkie. Doprawiamy do smaku. Rosół przecedzamy, mięso oddzielamy od kości i mielimy razem z włoszczyzną. Ja nie dodaje cebuli z rosołu, natomiast drugą cebulę obieram, kroję na drobną kostkę i podsmażam na oleju. Do miękkiej cebuli dodaje zmielone mięso z warzywami, około szklanki rosołu. Wszystko mieszam, doprawiam solą i pieprzem jeżeli jest taka potrzeba i jeszcze chwilę podduszam. Farsz się studzi a ja w tym czasie robię ciasto pierogowe. Przepis tu. Ciasto wałkuję cienko i wykrawam kółka. Z farszu robię kulki rozkładam na każdym kółku i lepię kształt sakiewki. Sakiewki gotuję w osolonej wodzie tak jak pierogi.

P.S. Farsz ten można również wykorzystać do pierogów, knedli, kotletów ziemniaczanych itp.

