Tagi

, , , , , ,

Kotlety takie kiedyś robiła moja mama, nie pamiętałam zbytnio jak się je robiło więc wykonałam „telefon do przyjaciela”. Okazało się że nie są one jakieś specjalnie trudne za to smak hmm… DSC_0067Składniki (na oko):

  • około 0.5-1 kg ugotowanych ziemniaków
  • jajko
  • sól, pieprz do smaku
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • mąka pszenna
  • natka pietruszki
  • olej do smażenia

Ziemniaki przestudzić (gorące wciągają więcej mąki, przynajmniej mi się tak wydaje), zmielić lub przepuścić przez praskę. Ja wzięłam tłuczek i tłukłam. Dodać soli i pieprzu do smaku. Wbić jajko, dodać garść natki pietruszki, mąkę ziemniaczaną i tyle mąki żeby dało się formować kotlety. Mokrą ręką albo umączoną nabieramy ciasto ziemniaczane, rozpłaszczamy na ręce, do środka dajemy farsz mięsny i sklejamy. Przepis na farsz tu. Kotlety można panierować, jednak moim zdaniem takie są smaczniejsze. Można również nie napełniać ich farszem i na pewno będą równie dobre. Smażymy na rozgrzanym oleju lub innym tłuszczu ma małym ogniu.

Sos pieczarkowy:

  • ok. 8-10 szt. pieczarek
  • 1 cebula
  • szklanka bulionu
  • odrobina śmietany kremówki do zabielenia
  • 0.5 łyżki mąki rozrobionej w odrobinie wody do zagęszczenia
  • sól, pieprz do smaku
  • olej do smażenia

Cebulę pokroić w kostkę, zeszklić na oleju. Pieczarki pokroić w plasterki, dodać do cebuli. Przyprawić solą i pieprzem i dusić pod przykryciem. Jak pieczarki już puszczą sok dodać bulion. Dusić aż pieczarki będą miękkie. Zabielić śmietaną i zagęścić mąką.

