Tagi

,

Domowy makaron robiłam już nie raz. Przepis jest prosty i chyba nie da się go zapomnieć ;). Wcześniej ciągle kupowałam makaron wydawał mi się smaczny i do tego nie trzeba było się przy tym napracować, natomiast jak pierwszy raz zrobiłam ten makaron to jego smak wynagrodził całą pracę włożoną w jego przygotowanie.

DSC_0172Składniki (wychodzi sporo na około 8 porcji):

  • 2 małe jajka
  • około 5-6 kopiastych łyżek mąki
  • odrobina kurkumy (dla koloru)

Z podanych składników zagniatamy ciasto – musi być dość twarde. Jak jest zbyt luźne podsypujemy mąką, jak za twarde dodajemy odrobinkę wody. Ciasto rozwałkowujemy najcieniej jak potrafimy (najlepiej jak kartka papieru), pozostawiamy na chwilę do przeschnięcia. Przeschnięte i posypane mąką ciasto nie powinno się kleić, wtedy też można ciasto ułożyć jedno na drugim i kroić według uznania. Makaron gotujemy w osolonej wodzie. Nie ma potrzeby wlewania oleju żeby się nie kleił bo i tak się nie będzie kleił. Należy tylko pilnować gdyż lubi kipieć ;). Makaron można oczywiście zasuszyć i trzymać w szczelnie zamkniętym opakowaniu, niemniej jednak ja tego jeszcze nie próbowałam.

DSC_0176

