Tagi

, , , , ,

Karkówkę tę już kiedyś robiłam, smakowała nie tylko mi więc postanowiłam zrobić ją ponownie. Nie jest zbytnio zdrowa gdyż zawiera coca-colę, ale raz na jakiś czas może nie zaszkodzi. Może i wy się skusicie.

DSC_0213AaSkładniki:

  • około 0.5 kg karkówki
  • ulubione przyprawy do karkówki (sól, papryka słodka, papryka ostra, majeranek, bazylia, czosnek granulowany, gałka muszkatołowa mielona, imbir mielony)
  • 4 cebule
  • szklanka coca-coli
  • szklanka keczupu (u mnie pikantny Pudliszki)
  • 2 łyżki miodu
  • 2 łyżki musztardy (u mnie chrzanowa Kamisa)

Karkówkę obsypujemy przyprawami, odstawiamy na godzinę do lodówki aby karkówka nimi naszła. Po tym czasie obsmażamy ją z obu stron i przekładamy do garnka lub brytfanny. Cebulę kroimy w piórka i zasypujemy nią karkówkę. Z reszty składników robimy sos, doprowadzamy do zagotowania. Gorącym zalewamy karkówkę. Dusimy pod przykryciem 1-1,5 godziny lub pieczemy w piekarniku w 180 stopniach przez tyle samo czasu. W przypadku pieczenia należy przykryć wierzch folią aluminiową i około pół godziny przed końcem pieczenia folię ściągnąć. Robiłam obydwoma sposobami, smak jest praktycznie taki sam.

