Tagi

, , , , , , , ,

Och naleśniki przepis na nie chyba każdy zna i chyba każdy robi to na oko. Ostatnio jednak chciałam spróbować zachwalane przez Panią Dorotę naleśniki i zrobiłam je według tego przepisu. Powiem wam tylko że nigdy nie będę robiła inaczej, one są najlepsze jakie jadłam. Idealnie nadają się do krokietów gdyż są delikatne a zarazem elastyczne tylko należy nie dodawać cukru i aromatu, lub na słodko. Polecam spróbujcie.

DSC_0220Składniki:

  • 325 ml mleka
  • 100 ml śmietany kremówki
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • 125 g mąki pszennej
  • 15 g drobnego cukru
  • kilka kropel aromatu np. pomarańczowego

Odmierzamy mleko, śmietanę kremówkę, dodajemy jajka, szczyptę soli a na koniec cukry, aromat i mąkę. Wszystko wymieszać do jednolitej konsystencji. Ciasto jest dużo rzadsze niż na zwykłe naleśniki. Patelnię rozgrzać posmarować odrobiną tłuszczu. Nalewać cienkie warstwy ciasta i smażyć na średniej mocy palnika (u mnie 6 lub 7 – kuchenka indukcyjna). Smażymy około 1 minuty aż pojawią się pęcherzyki a cały naleśnik z wierzchu się zetnie. Przewracamy na drugą stronę i smażymy jeszcze przez chwilę. Odkładamy na talerz.

P.S. Smażenie nie każdemu wychodzi gdyż naleśniki są bardzo delikatne.

Nadzienie:

  • 250 g sera białego półtłustego (powinien być dość twardy)
  • 200 g śmietany 18%
  • łyżkę cukru wanilinowego
  • cukier do smaku

Ser zmielić, dodać pozostałe składniki. Ja robię wszystko blenderem, można również ser potraktować widelcem ale troszkę się na tym schodzi dłużej.

Naleśniki smarować serem i składać jak kto lubi.

