Tagi

, , , , , , , , , , , ,

Ciasto te pierwszy raz jadłam na mojej komunii, nawet nie wiem kto je zrobił. Nie mniej jednak pamiętam, że było bardzo dobre. Chciałam zrobić je już dawno lecz nie mogłam znaleźć przepisu, aż w tamtym tygodniu natknęłam się na blog Z miłości do słodkości. Fakt nazwa jest inna ale smak identyczny.

DSC_0295Składniki:

  • paczka wafli
  • garść rodzynek, żurawiny, śliwek, orzechów włoskich, moreli
  • 200 g herbatników
  • 3 łyżki kakao
  • galaretka wiśniowa
  • niepełna szklanka cukru (bardziej 3/4)
  • 375 g masła

2 wafle ułożyć na wilgotnej ścierce jeden na drugim i przykryć drugą wilgotna ścierką. Odstawić tak na około godzinkę (trzymałam krócej gdyż nie miałam tyle czasu 😉 ). Galaretkę rozpuszczamy w szklance wody i odstawiamy do przestygnięcia. Można dodać odrobinę soku z cytryny, ja nie miałam wiec nie dodałam ale zawsze dodaję do galaretek gdyż zmienia to smak na lepszy. Resztę wafli pokruszyć, dodać bakalie. Śliwki, morele i orzechy tniemy na mniejsze kawałki. Herbatniki drobno kruszymy nie musi być na pył. Wszystko razem mieszamy. W rondelku rozpuszczamy masło, dodajemy cukier i kakao doprowadzamy, aż cukier się rozpuści. Odstawiamy chwilę do przestygnięcia. Do masy dodajemy galaretkę, mieszamy. Wszystko wylewamy do pokruszonych wafli,herbatników i bakalii. Wszystko dokładnie mieszamy. Wafle układamy tak aby jeden lekko zachodził na drugi. Wylewamy na nie jeszcze ciepłą masę zostawiając z 1cm od brzegu. Przy pomocy ściereczki która była pod spodem zwijamy w roladę. Roladę chowamy do lodówki do całkowitego zastygnięcia.

