Tagi

, , , , , , , , , ,

Każdy chyba zna ptasie mleczko, ja jadłam już mnóstwo różnych jego odsłon jednak te smakuje mi najbardziej.  Przepis pochodzi od Agusi (dziękuję!), został on nieco zmodyfikowany. Sami spróbujcie i przekonajcie się 😉

DSC_0376i

Składniki:

  • 4 śnieżki
  • 2 galaretki (u mnie truskawkowa i jagodowa)
  • 3 szklanki mleka
  • 4 łyżki kakao
  • 0.5 kostki margaryny
  • 4 łyżki żelatyny
  • 0.5 szklanki cukru pudru
  • Dodatkowo: niepełna szklanka zmiksowanych truskawek oraz niepełna szklanka zmiksowanych jagód

Margarynę rozpuścić w rondelku, dodać cukier puder, kakao, 2 łyżki żelatyny oraz  szklankę mleka. Chwilę pogotować, aż polewa będzie bardziej gładka i błyszcząca. Galaretki rozrobić w szklance wody lub tak jak ja to zrobiłam w podgrzanych, zmiksowanych owocach. Blachę wykładamy folią aluminiową, błyszczącą stroną do blachy (u mnie blacha 33 x 23). Wylewamy połowę polewy czekoladowej. W wysokim naczyniu ubijamy 2 śnieżki w jednej szklance mleka, pod koniec ubijania dodajemy galaretkę, wylewamy na zastygniętą polewę. Tak samo robimy dla drugiej galaretki. Na koniec jak masa stężeje wylewamy resztę polewy. Ciasto wkładamy oczywiście do lodówki 😉 U mnie dobrze kroiło się już po 2 godzinach. Jak na taki przekładaniec galaretkowy to dość szybkie w wykonaniu. Można zrobić więcej warstw ale potrzebna zdecydowanie większa lub wyższa blacha. W przyszłości zrobię podwójną porcję polewy czekoladowej, mi chyba ona najbardziej smakuje 😉

