Tagi

, , , , , , , , , ,

Hmm już dawno ich nie jadłam wiec nawet nie pamiętam jaki powinny mieć smak. Przepis zaczerpnęłam ze strony Tanio szybko smacznie, pominęłam kilka składników bo nie miałam ich w domku a do sklepu nie chciało mi się iść, ot taki leń się wkradł. Ogólnie nie wyszły złe, natomiast mi przeszkadza smak imbiru, być może nie jestem jego zwolenniczką i według mnie lepsze były by bez niego.

DSC_0394a Składniki:

  • opakowanie papieru ryżowego
  • 40 g suchego makaronu ryżowego
  • marchew
  • pół dużej pietruszki
  • średnia cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 cm korzenia imbiru
  • 150 g mięsa mielonego
  • jajko
  • sól, pieprz i sos sojowy do smaku
  • sos słodko-pikantny do maczania

Makaron przygotowujemy według przepisu na opakowaniu. Cebulę obieramy i kroimy w drobną kostkę i podsmażamy, dodajemy drobno posiekany czosnek oraz startą na tarce marchew, pietruszkę oraz imbir. Makaron kroimy na 2 cm kawałki, wbijamy do niego jajko, dodajemy mięso mielone oraz podduszone warzywa. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i sosem sojowym. Papier ryżowy namaczamy w wodzie i odkładamy na talerz do zmięknięcia. Nakładamy na niego łyżkę farszu i zwijamy według schematu na opakowaniu. Smażymy sajgonki na rozgrzany oleju (ma być go dużo) na złotobrązowy kolor. Podajemy z sosem słodko-kwaśnym lub słodko-pikantnym.

