Tagi

, , , , , , , , , ,

Długo decydowałam się czy zrobić to ciasto, nie wiedziałam jakich użyć owoców, aż w końcu padło na śliwki. Aby ciasto ładniej się prezentowało zrobiłam je z galaretką. Najbardziej w nim nie pasuje mi masa, po wstawieniu do lodówki słabo się kroi i smakuje prawie jak masło z dodatkami. Według mnie lepiej sprawdziłaby się zwykła masa ze śmietany kremówki, ale to kwestia gustu mojemu mężowi i córeczce bardzo smakuje.

DSC_0002

Składniki na ciasto:

  • 3 jajka
  • 150 g drobnego cukru do wypieków
  • 3/4 szkl. oleju rzepakowego
  • 3/4 szkl. mleka
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżki mleka

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Mąkę przesiać razem z proszkiem do pieczenia. Oddzielić białka od żółtek i ubić je na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodawać po trochu cukier oraz po jednym jajku, ubijać. Następnie wlewać powoli olej i nadal ubijać. Na koniec masę delikatnie połączyć z przesianą mąkę oraz mlekiem. Ciasto podzielić na pół. Do jednej części dodać przesiane kakao i 2 łyżki mleka, wymieszać. Blachę (33 x 20 cm) wyłożyć papierem do pieczenia i przełożyć jasne ciasto, na górę wyłożyć ciasto z kakao,a na wierzch śliwki. Piec przez 30 minut w temperaturze 180ºC do tzw. suchego patyczka. Wystudzić.

Składniki na krem:

  • 400 ml mleka
  • budyń waniliowy w proszku bez cukru
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego (16 g)
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 250 g masła, w temperaturze pokojowej

Z mleka, budyniu i cukru zagotować budyń, ostudzić. Masło utrzeć na jasną, puszystą masę i po łyżce dodawać wystudzony budyń, cały czas miksując. W międzyczasie dolewać stopniowo sok z cytryny, miksując. Na ostudzone ciasto wylać tężejącą galaretkę (u mnie 2 agrestowe rozrobione w 0.5 litra wody) na nią w wyłożyć krem. Na krem zetrzeć czekoladę, wstawić do lodówki do ochłodzenia i stężenia.

