Tagi

, , , , , ,

Fasolka pochodzi z przepisu na fasolkę do słoika, ziemniaki z bazaru a kotlet home made ;). Rybki złowił i przywiózł mąż a my (ja i moi kochani rodzice) przetworzyliśmy je. Tatuś filetował ja podglądałam i sama próbowałam, a z mamusią doprawiałyśmy. Kotlety wyszły przednie nawet prawie rybą nie czuć 😉 .

DSC_0012Składniki:

  • ryby (różne – u mnie karp, kilka leszczy i bękart) około 5 kg wszystkiego
  • 3 jajka
  • bułka namoczona w wodzie
  • sól, pieprz
  • odrobina tymianku oraz czosnku niedzwiedziego
  • garść pietruszki (natki)
  • sok z cytryny
  • cebula
  • 2-3 łyżki kaszy manny

Ryby najpierw trzeba zabić i oprawić, ale to już męża zadanie. Następnie przechodzimy do filetowania tu dokładnie jak to się robi. Można obciąć i skórę ale nie jest to konieczne do kotletów. Filety skrapiamy sokiem z cytryny i odstawiamy do lodówki choć na godzinkę (my trochę się przygapiliśmy, ale i tak wyszło dobre 😉 ). Filety mielimy w maszynce do mięsa razem z bułką i  cebulą. Ja mieliłam 2x i przy drugim mieleniu lekko odciskałam mięso, gdyż wytworzyło się zbyt dużo płynu. Dodajemy jajka, kaszę i przyprawiamy do smaku. Smażymy z obu stron na oleju na złoty kolor.

Fasolka szparagowa:

  • fasolka
  • masło
  • bułka tarta

Fasolkę wyjmujemy ze słoika, obtaczamy w bułce tartej. Na patelni rozpuszczamy masło i na nim podsmażamy fasolkę.

