Tagi

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

W weekend wybieraliśmy się na wycieczkę więc postanowiłam zrobić coś słodkiego na drogę. Ja to mądrością nie grzeszę kolejny raz źle wybrałam. A mianowicie ani Raffaello ani delicje orzechowe z kremem nie za bardzo nadawały się na takie upały ;(  (po prostu się rozpływały). Smak rewelacyjny, mi bardziej smakuje raffaello, aczkolwiek delicje orzechowe również były dobre, może z innym kremem byłyby jeszcze lepsze. Raffaello robiłam już nie pierwszy raz ale tym razem zmieniłam trochę skład i wydają się jeszcze lepsze. Natomiast orzeszki wypiekane na patelni to był mój debiut. Kiedyś robiłam w foremkach na orzeszki niestety smak ciasta zdecydowanie był gorszy i roboty przy tym sporo ale skoro znalazłam taką patelnię w piwnicy podczas sprzątania, postanowiłam w końcu wypróbować. Co ciekawe okazało się, że musiałam razem z patelnia przynieść kuchenkę gazową bo na indukcji nie działała, niestety. To chyba główny powód dlaczego orzeszków zbyt często nie będę robiła.

DSC_0002

Składniki na raffaello:

  • 125 ml śmietany kremówki (w oryginale woda)
  • 180 g cukru (w oryginale 200 g)
  • 200 g wiórków kokosowych (z tego 100 g na obtoczenie)
  • 3 princessy kokosowe (w oryginale 2 wafle)
  • 200 g masła
  • migdały
  • 6 łyżek mleka w proszku (w oryginale 250 g)

Śmietanę kremówkę podgrzać i rozpuścić w niej cukier. Masło wyjąć z lodówki niech się ociepli, przełożyć do dzieży i dodać ostudzoną śmietanę z cukrem, pokruszone princessy oraz wiórki kokosowe. Wyrobić masę i włożyć do lodówki na 30 minut. Migdały sparzyć wrzątkiem i zdjąć z nich skórę. Z masy formować małe kulki, rozpłaszczać na ręku i do środka wkładać migdał. Zalepiać i formować kulki po czym obtoczyć je w wiórkach kokosowych.

Składniki na delicje orzechowe – ciasto:

  • 2 szklanki mąki
  • 0.5 kostki margaryny
  • 1 jajko
  • 1/4 szklanki cukru
  • 0.5 szklanki śmietany 18%
  • 0.5 łyżeczki sody
  • szczypta soli

Z podanych składników zagnieść szybko ciasto.Ciasto nie powinno być zbyt gęste powinno kleić się do ręki. Wypiekacz smarujemy tłuszczem (ja użyłam pędzelka oraz oleju), rozgrzewamy go i następnie nakładamy po łyżeczce ciasta. W czasie pieczenia wypiekacz odwracamy i mniej więcej wypiekamy po około 3 minuty z każdej strony (do uzyskania złotego koloru, należy sprawdzać). Jak dobrze wysmarujemy wypiekacz i nie przypalimy ciastek to powinny same odstawać, ewentualnie lekko podważyć.

Składniki na delicje orzechowe – krem:

  • 10 dag masła
  • kakao do koloru
  • kieliszek wódki
  • garść śliwek suszonych
  • 1-2 żółtka
  • 12 dag cukru pudru
  • 12 dag orzechów włoskich

Orzechy sparzyć i zdjąć skórę, zmielić razem ze śliwkami. Masło utrzeć na puch z cukrem pudrem oraz żółtkami. Dodać kakao, zmielone orzechy oraz śliwki i wódkę. Kremem nadziewać przestudzone delicje. Można polać polewą czekoladową.

