Tagi

, , , , , , , , , ,

Roladę taką robiłam już nie pierwszy raz, bardzo mi ona smakuje (w sumie wszystko co z bezą to mi smakuje). Przepis pochodzi z blogu Kuchnia na parterze, lekko zmodyfikowany jeśli chodzi o cukier. Polecam bo bardzo szybko się robi i niezwykle efektowne ciasto.

DSC_0003

Składniki na ciasto:

  • 6 białek (można zaczynać od 4)
  • 2,5 łyżeczki mąki ziemniaczanej
  • 1,5 łyżeczka octu (może być i winnego)
  • 1.5 szklanki cukru
  • 50-75 g płatków migdałowych

Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli. Pod koniec ubijania dodajemy stopniowo cukier i ubijamy dalej aż do jego rozpuszczenia. Na koniec dodajemy ocet i mąkę ziemniaczaną i mieszamy do połączenia się. Blachę od piekarnika wyścielamy papierem do pieczenia i rozkładamy równomiernie ubitą pianę z białek. Można posypać płatkami migdałowymi (ja akurat nie miałam). Blachę włożyć do nagrzanego na 160 stopni piekarnika i piec około 30 minut (do zarumienienia). Wyjąć z blaszki na tekturę albo drugi kawałek papieru do góry nogami. Jak lekko się przestudzi delikatnie obrywamy papier z odwróconego spodu. Odstawiamy do wystudzenia.

Składniki na krem:

  • owoce u mnie borówki i brzoskwinie
  • 300 – 400 ml śmietany słodkiej 30%
  • 1-2 łyżki cukru pudru
  • 2 fix-y do śmietany

Śmietanę ubijamy na sztywno, na koniec ubijania dodajemy cukier puder i fix-y. Krem rozsmarowujemy na zimnym blacie bezowym. Wzdłuż zwijanego brzegu rozsypujemy pokrojone owoce i przy pomocy papieru zwijamy w roladę. Schłodzić minimum przez kilka godzin wtedy blaty zmiękną od śmietany. Dla ładniejszego efektu można przed wyłożeniem kremu posmarować bezę jakimś dżemem (najlepiej kwaśnym i w kolorze czerwonym, będzie ładnie się rzucał w oczy).

 

