Tagi

, , , , , , ,

Sosik ten zrobiłam pierwszy raz. W smaku mocno pikantny i praktycznie identyczny jak ten z firmy Tao Tao. No może troszkę pikantniejszy 😉 co dla mnie na plus. Zrobiłam jak na razie tylko jedną porcję, zobaczymy jak się będzie przechowywał. Nie mniej jednak na pewno wrócę do tego przepisu.

DSC_0005

Składniki:

  • 0.5 litra wody
  • 6-7 papryczek chilli około 130 g (u mnie pepperoni, to chyba to samo ale ja się nie znam na tym)
  • 2 limionki
  • 30 ml octu 10%
  • 35 ml octu ryżowego
  • 4-5 ząbków czosnku
  • pół łyżeczki soli
  • 6 płaskich łyżeczek mąki ziemniaczanej
  • 150 g cukru

Do garnka wlewamy wodę, odlewamy z pół szklanki do rozmieszania mąki. Dodajemy do wody cukier,sól, przeciśnięty przez praskę czosnek oraz drobno posiekane papryczki (ja dodałam jeszcze trochę ziarnek, przez nie sos jest pikantniejszy). Gotujemy około 10 minut. Po tym czasie wlewamy ocet oraz sok z limonek, gotujemy jeszcze przez 5 minut. Po tym czasie w odlanej wodzie rozmieszamy mąkę i wlewamy ją do sosu. Doprowadzamy do wrzenia. Sos jeszcze gorący przelewamy do wygotowanych słoików. Ja odstawiłam do góry dnem. Sos ten można pasteryzować, ja nie robiłam tego zobaczymy ile czasu uda się przechować.

PS. Do rozdrabniania można użyć malaksera lub blendera, ja potyczkowałam się z nożem choć i tak szybko mi poszło 😉 ale za to ręce pieką.

