Tagi

, , , , ,

Przepis ten pochodzi od mojej mamy, która przyniosła go z prezentacji garnków Zepter. Ja takich garnków nie posiadam, a udało mi się zrobić. Mam garnki stalowe firmy Berghoff i wydaje mi się, iż są one identyczne w użytkowaniu jak te Phillipiaka czy Zeptera a o niebo tańsze. Przy zakupie warto się kierować tym, żeby garnek był ciężki i posiadał kilkuwarstwowe dno. Mięsko tak przyrządzone jest pyszne i soczyste. Jak komuś nie przeszkadza smak cebuli to polecam wypróbować. DSC_0001

Składniki:

  • filet z kurczaka (u mnie jeden podwójny)
  • ulubione przyprawy do kurczaka
  • 2-3 cebule
  • 2-3 łyżki majonezu
  • 15 dag żółtego sera
  • sól, pieprz, majeranek
  • ząbek czosnku (ja tym razem dałam granulowany)

Patelnię stalową z grubym dnem rozgrzewamy (wlewamy odrobinę wody jak zaczną krążyć po patelni, to jest ona dobrze nagrzana). Na patelnię wykładamy mięso, przez chwilę przywrze ale zaraz odstanie jak puści soki. Jak nie mamy takiej patelni to normalnie podsmażamy mięso z obu stron. Przewracamy na drugą stronę i zasypujemy pokrojoną w półplasterki cebulą z czosnkiem, solimy i pieprzymy odrobinę. Na cebulę rozsmarowujemy majonez, posypujemy startym na dużych oczkach żółtym serem. Ja po wierzchu posypuję jeszcze odrobinę majerankiem. Dusimy około 7 minut – aż cebula zmięknie.

