Tagi

, , , , , , , , , , , , ,

Przepis na to leczo pochodzi z mojego starego zeszytu, aż dziwię się że kiedyś myślałam o przetworach na zimę i zapisywałam je. Przepis pochodzi od mojej cioci, choć ja troszkę go zmodyfikowałam. Mam nadzieję że będzie dobry obiadek w zimę. Do lecza można dorzucić podsmażone mięso lub wziąć jako dodatek np. do kotletów mielonych. Polecam.

DSC_0027
Składniki:
  • 2 kg cukinii
  • 2 kg pomidorów (u mnie malinowe)
  • 6-7 strąków papryki (może być kolorowa)
  • 1 kg cebuli
  • 3 ząbki czosnku
  • olej do podsmażania cebuli (0.5-1 szklanki)
  • 2 liście laurowe
  • 4 ziarnka ziela angielskiego
  • 6 zmielonych goździków
  • sól, pieprz cayenne, cukier, papryka ostra, papryka słodka, odrobina majeranku i ziół prowansalskich – do smaku

Cebulę kroimy w piórka i dusimy na tłuszczu. Jak już zmięknie dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, ziele angielskie, liść laurowy i goździki. Paprykę obieramy ze skóry (jak komuś nie przeszkadza może być ze skórą) i kroimy w dużą kostkę, dodajemy do cebuli i dusimy około 10 minut pod przykryciem. Pomidory sparzamy i obieramy ze skóry, tniemy w kostkę i dodajemy do sosu. Cukinię obieramy, wydrążamy ze środka pestki i kroimy na drobne kawałki. Gotujemy aż cukinia zmięknie i na koniec przyprawiamy do smaku. Jeszcze chwile razem gotujemy z przyprawami i sprawdzamy aby warzywa się nie rozgotowały. Przekładamy do wyparzonych słoików. Odwracamy do góry dnem i czekamy aż przestygnie. Można pasteryzować ale nie ma takiej potrzeby jeżeli słoiki zostały wyparzone i zakrętki są szczelne.

PS. Skórę z pomidorów ściągamy poprzez nacięcie ich w miejscu szypułki i zalanie wrzątkiem. Skórę z papryki ściągamy po uprzednim podpieczeniu papryki w piekarniku, lub opaleniu jej nad palnikiem gazowym lub palnikiem do Crème brûlée.

