Tagi

, , , , , ,

Przepis na taką zapiekankę znalazłam kiedyś w jakiejś książeczce, i od razu przypadł nam do gustu. Teraz przypomniałam go sobie po kilku latach. Zapiekanka jest bardzo dobra, smak niczym szarlotka. Ja poszłam na skróty i zrobiłam z jabłek, które jeszcze z tamtego roku zostały w piwnicy. Ryż do zapiekanki w oryginale powinien być gotowany na wodzie, ja wolę smak ryżu gotowanego na mleku, szczególnie jeżeli ma być dodatkiem do czegoś słodkiego.

DSC_0030aSkładniki:

  • 1 szklanka ryżu
  • 1 litr mleka
  • 5 łyżek cukru
  • cukier wanilinowy
  • słoik 1 litrowy jabłek
  • 200 ml śmietany 18%
  • masło do wysmarowania

Mleko przelewamy do garnka dodajemy 2-3 łyżki cukru oraz odrobinę cukru wanilinowego, jak mleko się zagotuje wsypujemy ryż. Gotujemy pod przykryciem do miękkości, aż wciągnie całe mleko.  Foremkę (u mnie forma silikonowa 24×24) smarujemy masłem, wykładamy ugotowany ryż. Na ryż układamy jabłka. Do śmietany dodajemy około 2 łyżki cukru (do smaku) i odrobina cukru wanilinowego. Z cukrem wanilinowym lepiej nie przesadzać, gdyż będzie gorzkawy posmak. Śmietanę mieszamy z cukrami i wylewamy na jabłka. Zapiekankę pieczemy w 190 stopniach przez około 25-30 minut.

