Tagi

, , , , , , ,

Pierwszy raz robiłam serek topiony i w sumie najgorszy nie wyszedł. Lepszy według mnie na drugi dzień jak już najdzie dodatkami. Mężowi bardzo smakował a mi tak średnio, mógłby być ciut lepszy. Popróbuje jeszcze mniej przetrzymywać z sodą wydaje mi się, iż to był powód tego smaku. Przepis powstał z analizy znalezionych przepisów w internecie.

DSC_0001

Składniki:

  • 0.5 kg dobrej jakości białego sera półtłustego
  • 2 płaskie łyżeczki sody oczyszczonej
  • 100 ml mleka
  • żółtko
  • łyżka masła
  • sól (vegeta) – do smaku
  • dodatki: szynka, szczypiorek

Ser rozgniatamy widelcem, tłuczkiem, mikserem – tym co podejdzie nam pod rękę ;). Posypujemy sodą i odstawiamy na 2-3 godziny (ja odstawiłam na noc, może dlatego taki smak jakby sera pleśniowego). Przekładamy ser do garnka lub miski i ustawiamy go nad gotującą się w drugim garnku wodą. Dodajemy masło, mleko, żółtko rozmącone w odrobinie wody i solimy. Mieszamy, aż do momentu zniknięcia grudek (około 15 minut). Jak serek będzie już kremowy dodajemy dodatki i przelewamy do miseczek lub słoików.

DSC_0006

  • Żółtko- nadaje kolor
  • Mleko – zmienia konsystencje na kremową
  • Soda – powoduje zgliwienie (rozpuszczanie się) sera
