Tagi

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Nigdy wcześniej nie robiłam takiej zupy, postanowiłam sama spróbować. Mi smakuje natomiast małżonkowi nie, więc pewnie zbyt często nie będzie wykonywana. A szkoda bo bardzo zdrowa.

DSC_0023Składniki:

  • 1.5-2 litry wody
  • włoszczyzna (marchew, pietruszka, mały kawałek selera)
  • udko z kurczaka
  • 3-4 kulki ziela angielskiego
  • liść laurowy
  • 6 średnich cebul
  • 3 ziemniaki
  • 4 ziarenka pieprzu
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 łyżeczki ziół prowansalskich
  • 1 łyżeczka tymianku
  • 1 łyżka śmietany
  • sól, pieprz cayenne
  • natka pietruszki
  • żółty ser

Do wody wkładamy opłukane udko z kurczaka oraz obraną i opłukaną włoszczyznę. Dodajemy liść laurowy oraz ziele angielskie i gotujemy wywar. Jak rosół będzie już gotowy przecedzamy przez sito i do wywaru przekładamy tylko włoszczyznę. Cebulę kroimy na piórka i dusimy na tłuszczu razem z czosnkiem (ja dodałam masło oraz podlałam w czasie duszenia odrobiną czerwonego wytrawnego wina). Uduszoną cebulę przekładamy do wywaru i dodajemy ziemniaki pokrojone w kostkę oraz pozostałe przyprawy. Na koniec zupę miksujemy na krem. Jak zupa będzie zbyt rzadka można zagęścić mąką. Podajemy z ciepłymi grzankami, startym żółtym serem i posypane natką pietruszki.

Grzanki:

  • pieczywo tostowe lub bułka paryska
  • oliwa z oliwek

 

