Tagi

, , , , , , , , , , , , ,

Gołąbki tak wykonane są bardzo dobre, może trochę mniej czasochłonne niż tradycyjne. Te zdecydowanie mi bardziej smakują, i nie tylko mi. Przepis pochodzi z jakiejś strony internetowej. Ja dostałam go od rodziców. Wychodzi ich bardzo dużo, więc trochę trzeba przeznaczyć czasu na smażenie ale warto. Dobrze smakują po mrożeniu więc jak jest za dużo można je zamrozić.DSC_0023

Składniki:

  • 1 kg mięsa mielonego
  • mała biała kapusta
  • 1 namoczona kajzerka
  • pół szklanki suchego ryżu lub 2 saszetki
  • 4 jajka
  • 1 duża cebula
  • kasza manna (w przepisie 5 łyżek, ja dodaje więcej w zależności od konsystencji masy)
  • bułka tarta do obtoczenia
  • sól, pieprz do smaku
  • tłuszcz do smażenia

Kapustę mielimy razem z cebulą oraz kajzerką, solimy (około 2 szczypty) i odstawiamy na chwilę. Ryż gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. W dużej miednicy łączymy mielone mięso, ryż oraz odciśniętą kapustę. Dodajemy jajka, kaszę manną i przyprawiamy solą i pieprzem do smaku. Formujemy kotlety, obtaczamy je w bułce tartej i smażymy na rozgrzanym tłuszczu z każdej strony na złoty kolor.

Składniki na sos:

  • 2 litry bulionu: 3 kostki rosołowe rozrobione w 2 litrach wody lub rosół
  • 500 ml ketchupu
  • duży koncentrat pomidorowy
  • jak nie mrozimy to można zagęścić łyżką mąki

Na bulionie rozrabiamy koncentrat i dodajemy ketchup, mieszamy. Gołąbki układamy w garnku i zalewamy sosem. Dusimy około 45-60 minut.

P.S. Ja  nie duszę już tylko od razu układam na talerzu polewam sosem i podaję. Proponuje dlatego zrobić sos z połowy porcji.

 

