Tagi

, , , , , , ,

Całkiem niechcący wypróbowałam takie połączenie. Za oscypkiem za bardzo nie przepadałam a teraz o dziwo zmieniłam zdanie. Połączenie oscypka i żurawiny jest rewelacyjne! Po fakcie jak zrobiłam pierwszy raz tak schab, zaczęłam szperać w internecie i znalazłam sporo przepisów identycznych do mojego i o takiej samej nazwie, więc nie zabłysnęłam tu mądrością, szkoda …. 😉

DSC_0070Składniki:

  • schab (ilość plastrów zależna od biesiadników)
  • sól, pieprz
  • jajo (jedno lub więcej w zależności od ilości schabu)
  • bułka tarta
  • żurawina w słoiku
  • oscypki

Schabowy robimy tak jak zwykle, mięso tłuczemy, solimy, pieprzymy i panierujemy. Smażymy na rozgrzanym tłuszczu z obu stron. Tak przygotowane schabowe układamy na blaszce i na wierzch każdego układamy plastry oscypka. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i czekamy aż oscypek się lekko rozpuści i podpiecze (około 15-20 minut). Podajemy polane żurawiną z ulubionymi dodatkami. Moim zdaniem do schabowego najlepiej pasują ziemniaki no i mizeria 😉 .

