Tagi

, , , , , , , , , , , , ,

Znalazłam przepis w internecie a dokładniej tu, komentarze były zachęcające więc postanowiłam wypróbować. I nie żałuję! Tak przyrządzony filet z kurczaka zdecydowanie częściej będzie gościć na naszym stole. Jest pyszny i do tego banalny w przygotowaniu. Ja podałam z ryżem jaśminowym oraz marchewką z groszkiem.

Filet z z kurczaka w śmietanie obsypany migdałamiSkładniki:

  • 60-70 dag filetów z kurczaka
  • sól, pieprz
  • duża cebula (ja dałam dwie średnie)
  • ząbek czosnku
  • 4-5 łyżek płatków migdałowych
  • 300 ml śmietany kremówki 30%
  • 4 łyżki wódki (w oryginale whiskey lub koniak)
  • masło do smażenia

Filety myjemy i kroimy po skosie w paski o grubości około 0.5-1 cm, obsypujemy solą i pieprzem. Smażymy na maśle. Wyjmujemy z patelni. Cebulę kroimy w drobną kostkę i szklimy na maśle. Jak cebula zmięknie dodajemy drobno pokrojony lub przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku i smażymy jeszcze przez chwilę. Dodajemy usmażone filety z kurczaka, wódkę, śmietanę i smażymy do odparowania sosu. Płatki migdałowe rumienimy na suchej patelni. Podajemy z ulubionymi dodatkami, obsypując mięso z sosem obficie zarumienionymi płatkami migdałowymi.

Marchewka z groszkiem:

  • 5-6 dużych marchwi
  • puszka groszku konserwowego
  • 1-2 łyżeczki cukru
  • szczypta soli
  • łyżka mąki pszennej
  • łyżka masła
  • 1,5 szklanki wody (mniej więcej)

Marchew gotujemy w osolonej i ocukrzonej wodzie. Pod koniec gotowania dodajemy groszek. Mąkę rozrabiamy w połowie szklanki wody i dodajemy do marchewki z groszkiem. Na koniec doprawiamy jeszcze do smaku.

P.S. Lub szybsza wersja kupujemy marchewkę razem z groszkiem w słoiku przekładamy do garnka, zaprawiamy mąką jak wyżej oraz doprawiamy solą i cukrem.

