Tagi

, , , , , , , , , , ,

Wuzetkę to chyba wszyscy znają. Ja zawsze myślałam, że W-Z to tylko zwykły biszkopt przełożony bitą śmietaną. Nigdy ona nie wychodziła mi tak jak z cukierni, robiłam też z innymi masami, nasączałam biszkopt, piekłam go z różnych przepisów. A teraz wiem, że ciasto na Wuzetkę to nie jest zwykły biszkopt. Sami zróbcie i spróbujcie. Ja robiłam ściśle według przepisu z blogu Anula w kuchni. Wniosłabym jednak kilka poprawek, a mianowicie do masy dodałabym więcej żelatyny, zmieniłabym polewę a ciasto lekko bym nasączyła.

WuzetkaSkładniki na ciasto (23×33):

  • 3/4 kostki margaryny
  • 1.5 szklanki cukru
  • 3 jajka
  • 3 i 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki sody
  • 4 łyżki kakao
  • słoik powideł śliwkowych
  • 1.5 szklanki mleka

Margarynę ucieramy na puch, dodajemy cukier oraz jajka i dalej ucieramy. Mąkę przesiewamy razem z sodą i kakao. Powidła rozpuszczamy w mleku. Do ciasta na zmianę dodajemy mleko z powidłami oraz mąkę. Ucieramy do momentu powstania jednolitej gładkiej masy. Przekładamy do wyłożonej papierem blachy i pieczemy około 50 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza (u mnie z termoobiegiem). Ciasto wyjmujemy do ostygnięcia i przekrawamy na dwa blaty.

Składniki na masę:

  • 1 litr śmietany kremówki (u mnie sporo zostało, więc polecam mniej)
  • 2-3 łyżki cukru pudru (do smaku)
  • żelatyna rozpuszczona w odrobinie wody (tyle ile chcemy, ja nie dawałam)

Śmietanę ubić, pod koniec ubijania dodać cukier oraz rozpuszczoną żelatynę. Masą przełożyć blaty ciasta, zostawiając 2-3 łyżki do dekoracji.

Składniki na polewę:

  • 160 gram margaryny
  •  2 łyżki wody
  •  4 łyżki kakao
  •  6 łyżek cukru pudru

Wszystkie składniki połączyć ze sobą i zagotować. Jeszcze ciepłą wylać na wierzch ciasta. Udekorować resztą bitej śmietany teraz lub przed podaniem.

