Tagi

, , , , , , , , ,

Mąż już od dłuższego czasu chciał sos grzybowy, a że zostało sporo ziemniaków z wczoraj postanowiłam zrobić kluski śląskie polane właśnie tym sosem. Nie wiedziałam tylko co do tego podać, a że akurat piekłam karkówkę na kanapki to odkroiłam już po upieczeniu 2 plastry na obiad, wyszło smacznie 😉 .

oie_4grjWEnijUTTSkładniki na sos grzybowy:

  • garść suszonych grzybów (u mnie podgrzybki)
  • masło
  • mała cebula
  • szklanka bulionu (u mnie rosół)
  • sól, pieprz do smaku
  • łyżka mąki pszennej

Grzyby namaczamy w wodzie, przykrywamy i odstawiamy na kilka godzin najlepiej na całą noc. W rondelku szklimy na maśle pokrojoną w drobną kostkę cebulę. Dodajemy pokrojone grzyby i wodę w której się moczyły. Dodajemy bulion i dusimy aż cebula i grzyby zmiękną. Na maśle robimy z mąki zasmażkę i dodajemy ją do sosu. Na koniec zabielamy śmietaną i doprawiamy do smaku solą i pieprzem.

Składniki na kluski śląskie:

  • ziemniaki
  • mąka ziemniaczana
  • jajko

Ziemniaki gotujemy (ja miałam z poprzedniego dnia), mielimy i ugniatamy w misce. Dzielimy na 4 części i jedną wyjmujemy. W powstałe miejsce wsypujemy mąkę ziemniaczaną, ugniatamy aby było na równo. Z reguły taka ilość mąki wystarcza czasem trzeba troszkę podsypać. Ja dodaje jeszcze jajko choć nie jest to konieczne. Formujemy kulki i robimy wgłębienia małym paluszkiem. Gotujemy w dobrze osolonej wodzie.

