Tagi

, , , , , , , , , , , , ,

Niedługo będę pierwszy raz robiła piernik dojrzewający, a więc już dziś przegotowuję domową przyprawę do piernika. Przepis pochodzi z blogu Moje wypieki myślę, że będzie ona znakomita, jak wszystko od Pani Doroty. Ja zrobiłam z połowy porcji i taki skład podaję. przyprawa do piernika

Składniki:

  • 25 g kory cynamonu
  • 10 g suszonego imbiru (ja użyłam zmielony)
  • 7 g goździków (całych lub już zmielonych)
  • 7 g wyłuskanych ziaren kardamonu
  • 5 g gałki muszkatołowej
  • 5 g ziela angielskiego
  • 2 g czarnego pieprzu
  • 2 g gwiazdek anyżu (mielimy całe gwiazdki)

dodałam jeszcze

  • 1 łyżeczka kolendry (całej)
  • 1 łyżeczka kakao

Wszystkie składniki umieszczam w młynku do mielenia kawy. Można zetrzeć na tarce lub utłuc w moździerzu. Ja takowych sprzętów na razie nie posiadam więc wyjęłam młynek do kawy. Mielimy i mieszamy razem po czym przesypujemy do szczelnego słoiczka.

P.S. Po mieleniu goździków ciężko domyć młynek więc lepiej jest kupić zmielone 🙂 . Przyprawy należy stosować około 3-4 łyżki na 1 kg mąki

 

 

 

