Tagi

, , , , , , ,

Przepis co prawda na thermomix, choć ja go nie posiadam to pokusiłam się je zrobić. Przepis pochodzi z przepisowni. Są bardzo smaczne choć mi wydają się troszkę zbyt słone. Są miękkie w środku z chrupiącą skórką nawet po kilku godzinach.

Bułki wrocławskie

Składniki:

  • 550 g mąka pszenna typ 450
  • 20 g drożdży świeżych (ja dałam sypkie 1 op.)
  • 30 g masło miękkie
  • 100 g woda letnia (dodałam trochę więcej)
  • 150 g mleko letnie
  • 1 jajko
  • 5 g cukru
  • 10 g soli (według mnie troszkę za dużo)

Do dzieży wsypujemy mąkę, drożdże,sól oraz cukier dodajemy masło, jajko i dolewamy wodę oraz mleko. Wyrabiamy ciasto.Odstawiamy w ciepłe miejsce do podwojenia objętości.  Formujemy bułeczki (u mnie 10 sztuk), obtaczamy delikatnie w mące i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia . Zostawiamy w ciepłym miejscu na 15 minut do wyrośnięcia. Po tym czasie nacinamy każdą dość głęboko. Wstawiamy do uprzednio nagrzanego piekarnika do 200 stopni Celsjusza na 15-20 minut.

