Tagi

, , , , , , , , , , , , ,

Wiecie c, aż ciężko się przyznać ale pierwszy raz w życiu jadłam klopsiki w sosie koperkowym. Nie za bardzo przepadam za koprem i dlatego nigdy nie próbowałam. Zawsze wybierałam sos pomidorowy, aż do dziś gdyż sos bardzo mi posmakował.

Kluski francuskie z klopsikami w sosie koperkowym

Składniki na kluski:

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 jajka
  • 2 duże łyżki masła
  • 0.75 szklanki mleka
  • sól do smaku

Masło utrzeć z jajkami, dodać sól, mleko i mąkę. Ciasto wyrobić drewnianą łyżką. Wrzucać łyżką do osolonej wody i gotować aż wypłyną. Podawać do sosu.

Składniki na sos koperkowy:

  • 2 pęczki kopru
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 szklanki wywaru (u mnie rosół)
  • pół szklanki śmietany 30%
  • sól, pieprz do smaku

Wywar zagotowujemy, śmietanę mieszamy z mąką i dodajemy do wywaru i zagotowujemy.  Jeśli sos jest za rzadki, należy dodać jeszcze odrobinę mąki. Wrzucamy posiekany koper i chwilę gotujemy na wolnym ogniu, mieszamy aby sos się nie przypalił. Do sosu wrzucamy klopsiki i podgrzewamy na małym ogniu kilka minut.

Składniki na klopsiki:

  • 0.5 kg łopatki wieprzowej
  • 1 jajo
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • pietruszka posiekana
  •  sól, pieprz do smaku
  • kasza manna
  • mąka

Mielimy mięso razem z cebulą i czosnkiem, dodajemy jajko, pietruszkę i wyrabiamy. Jak jest mocno rzadkie dosypujemy kaszy manny. Zwilżoną ręką formujemy okrągłe klopsiki i obtaczamy je w mące. Smażymy na tłuszczu na złoty kolor z każdej strony

