Tagi

,

Przez przypadek trafiłam na stronę gdzie znalazłam wykrój słonika. Od razu mi się spodobał i postanowiłam uszyć. Jest bardzo prosty w uszyciu a jaka frajda dla dziecka.

słonik

Najpierw przygotowujemy wykrój, możemy go pomniejszyć lub powiększyć do wybranych rozmiarów. Wycinamy wykrój oraz wszystkie elementy z tkanin, czyli 4x uszy, 2xprzód i 2x tył.

słonik1Najpierw zszywamy ze sobą uszy, układając tkaniny prawą stroną do prawej. Po przeszyciu przekręcamy na prawą stronę i przeprasowujemy. Następnie zszywamy przód i tył słonika układając po środku ucho, tę samą czynność wykonujemy dla drugiej strony słonia. Można również zrobić ogonek, ja zapomniałam o tym (nie było w wykroju i nie dorobiłam). Przygotowane dwie strony słonia układamy prawą stroną do prawej i zszywamy ze sobą zostawiając od góry albo od doły 4-5 cm nie zszyte. Przez otwór przekładamy słonika na prawą stronę i wypełniamy wsadem (ja kupiłam tani jasiek i trochę z niego podebrałam wsadu). Na koniec zszywamy otwór ściegiem krytym i wyszywamy oczy. Można przyszyć guziki, można wcześniej maszynowo zrobić oko. Ja wzięłam czarną nitkę i ręcznie „wyhaftowałam” oczko. Więcej szczegółów na stronie skąd pochodzi wykrój. Prawda, że proste ;).

