Tagi

, , , ,

Rybę zawsze robię na oko, ale tym razem specjalnie zapisałam skład ile i czego dodaję. Jeśli chodzi o przyprawy to tak jak zawsze do smaku, ciężko jest sprecyzować a każdy ma przecież inny smak. Jak na razie zrobiona sama jarzynka do rybki, studzi się i pójdzie do zamrażarki a w dniu wigilii się odmrozi i będzie bardzo szybkie danie.

Ryba po grecku1

Składniki:

  • 6 marchwi
  • 2 pietruszki
  • kawałek selera
  • 3 cebule
  • 2-3 liście laurowe
  • 5-6 kulek ziela angielskiego
  • koncentrat pomidorowy, keczup
  • sól, pieprz, odrobina cukru
  • olej rzepakowy do smażenia

dodatkowo:

  • filety rybne – u mnie miruna 5 płatów, zdecydowanie najlepsza ryba
  • mąka do obtoczenia
  • przyprawy ulubione do ryb

Warzywa zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Cebulę pokroić w piórka, zeszklić na oleju. Do cebuli dodać starte warzywa, ziele angielskie i liść laurowy – dusić, aż warzywa zmiękną. Po tym czasie dodać koncentrat oraz keczup (dałam mały koncentrat oraz 5 łyżek keczupu) – do smaku. Jak będzie zbyt kwaśne dodać łyżeczkę cukru. Dusić jeszcze z 15 minut. Farsz doprawić na koniec solą i pieprzem. W między czasie przygotować rybę. Należy ją obsypać przyprawami i obtoczyć w mące, po czym usmażyć z obu stron. Rybę układamy na talerzu, półmisku itp. Na wierzch wykładamy przygotowane warzywa. Farszu wystarczyło mi na 2 talerze.

DSC_0562P.S. Jednego roku zrobiłam na wigilię farsz cały miesiąc wcześniej i był rewelacyjny, jakby ktoś się zastanawiał czy oby nie za wcześnie.

