Tagi

, , , , , , , , , , , , , , ,

Pierwszy raz jadłam kartoflankę, i nawet mi posmakowała. Kiedyś zawsze się śmiałam, że jak za dużo ziemniaków się doda do zupy to będzie kartoflanka, ale jednak to zupełnie inny smak. Przepis pochodzi z blogu U mnie w kuchni, choć w sumie jego autorką jest Pani Magda Gessler. I tu powiem, że kumata z niej kobieta bo naprawdę fenomenalne potrawy przyrządza 😉 .

KartoflankaSkładniki:

  • 3 litry wody
  • 4 liście laurowe
  • 4 ziela angielskie
  • 0.5 kg żeberek wieprzowych
  • 0.5 kg wędzonego boczku
  • 0.5 kg kiełbasy
  • 1.5 kg ziemniaków (ja dałam niecały kilogram)
  • 2 marchwie
  • 1 pietruszka
  • 1 mały seler (pominęłam nie miałam)
  • 2 cebule (dałam 4 malutkie)
  • 4 łyżki musztardy (ja dałam chrzanową bo taką miałam ale wydaje mi się że lepsze by było z inną musztardą)
  • 250 ml śmietany 18% (dałam połowę)
  • łyżeczka majeranku
  • sól, pieprz do smaku

Do garnka wlewamy wodę i wkładamy liście laurowe, ziele angielskie, żeberka i boczek. Gotujemy do miękkości żeberek (ja boczek wyjęłam wcześniej). Warzywa obieramy, ziemniaki kroimy w kostkę a włoszczyznę ścieramy na tarce o grubych oczkach. Dodajemy do wywaru. Boczek kroimy w kostkę i podsmażamy na patelni, aż wytopi trochę tłuszczu. Dodajemy pokrojoną w pół plastry kiełbasę i podsmażamy dalej. Przekładamy boczek i kiełbasę do zupy a na pozostałym tłuszczu dusimy pokrojoną w kostkę cebulę. Podduszoną dodajemy do zupy, a w między czasie wyjmujemy żeberka, obieramy, kroimy w kostkę i z powrotem przekładamy do zupy. Gotujemy całość, aż warzywa będą miękkie. Śmietanę mieszamy z musztardą, hartujemy gorącą zupą i powoli wlewamy do garnka, dodajemy majeranek i doprawiamy do smaku.

