Tagi

, , , , , , , , , , , , , , ,

Jadłam kiedyś kotlety sojowe z półproduktów, smaczne były nawet choć wydaje mi się, iż nie były one takie całkiem zdrowe. Tak przygotowane kotlety są na pewno o wiele zdrowsze a do tego są całkiem smaczne. Można je jeść zarówno na zimno jak i na ciepło. U mnie z dodatkiem sosu pieczarkowego. Podałam je z ziemniakami oraz surówką z marchewki i jabłka. Z pewnością będą one częściej robione, gdyż bardzo smakowały zarówno Pawłowi jak Emilce.

20160116_151542

Składniki na kotlety:

  • opakowanie soi
  • 2 jajka
  • sól, pieprz do smaku
  • bazylia suszona
  • bułka czerstwa namoczona i odciśnięta
  • cebula
  • ząbek czosnku
  • koperek

Najpierw należy ugotować soję. Dzień wcześniej musimy zalać ją zimną wodą a następnego dnia ugotować. Trwa to dość długo, bo około 2 godziny (można w szybkowarze – na pewno szybciej). Cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy na odrobinie tłuszczu z pokrojonym ząbkiem czosnku. Soję przepuszczamy przez maszynkę razem z bułką i zeszkloną cebulą. Solimy i pieprzymy, dodajemy bazylię oraz koperek do smaku. Na koniec wbijamy jajka i wszystko mieszamy. Jak masa jest zbyt rzadka dodajemy bułkę tartą lub kaszę manną. Na koniec formujemy kotlety, panierujemy w bułce tartej i smażymy na złoty kolor z obu stron. Podajemy na przykład z sosem pieczarkowym.

Składniki na surówkę:

  • 1 duża marchew
  • 1 duże jabłko
  • łyżeczka cukru
  • pół łyżki chrzanu
  • łyżka śmietany 18%
  • łyżka majonezu
  • odrobina soku z cytryny

Marchew i jabłko ścieramy na tarce o dużych oczkach.Kropimy sokiem z cytryny. Z pozostałych składników robimy sos i mieszamy z surówką. Można dodać jeszcze białą część pora pokrojoną w półplasterki.

Reklamy