Tagi

, , , , , , , , ,

Już prezent dostarczony 😉 więc mogę pokazać co przygotowałyśmy z Emilcią dla dziadków. W skład prezentu wchodziło serduszko z odciskami rączek Emilci z dedykacją. Serduszko wykonane było z masy solnej i pomalowane farbkami. Do tego dziadkowie dostali magnes ze zdjęciami Emilki (zamówiony na allegro), domowy chleb żytni, domowy sok pomarańczowy i domowy likier Baileys.20160122_095253Składniki na masę solną:

  • 1 szklanka mąki
  • 1 szklanka soli
  • 0.5 szklanki wody

Z podanych składników wyrobić masę solną. A z masy solnej robimy to na co mamy ochotę. Ja rozwałkowałam i wycięłam kształt serca. Emilka Zrobiła odciski. Ja swoją masę barwiłam jeszcze barwnikami spożywczymi na kolor czerwony. Wycięte serce przełożyłam na blachę wyłożoną folią aluminiową świecącą stroną do góry. Zrobiłam otwór na wstążkę. Masę suszymy około 30-40 minut w temperaturze 50 stopni Celsjusza, następnie 20-30 minut w 75 stopniach, 20 minut w 100 stopniach i 25 minut w 125 stopniach. Na koniec można włączyć jeszcze na 10 minut termoobieg. Serce jeszcze później leżało na kaloryferze aby jeszcze lepiej wyschnąć. Na koniec zostało pomalowane farbami plakatowymi, a wgłębienia obsypane zostało brokatem.

Składniki na Domowy likier Baileys:

  • szklanka whisky (lub więcej)
  • kieliszek amaretto lub kilka kropli aromatu migdałowego
  • masa krówkowa w puszce (u mnie z Gostynia)
  • 300 ml śmietany kremówki 30%
  • 2- 3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • 2 łyżeczki kakao
  • 3/4 szklanki mleka

Najpierw miksujemy kremówkę z kawą rozpuszczalną dodajemy kakao, mleko oraz masę krówkową. Na koniec dodajemy alkohol cały czas mieszając. Odstawiamy na kilka dni do lodówki. Najlepiej przechowywać w lodówce. Jednak przed planowanym piciem należy wyciągnąć, gdyż strasznie gęstnieje w lodówce, po ogrzaniu da się wylać z butelki 😉 .

