Tagi

, , , , , , , ,

Placki podobne często robione były przez rodziców. Ja bardzo je lubię i sama również robię. Tym razem jednak zrobiłam nie na mleku, ale na kefirze i chyba lepsze wyszły ;). Pomysł zaczerpnięty ze strony Kwestia Smaku.

Placki z jabłkami

Składniki:

  • 300 ml kefiru
  • 4 jabłka
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego
  • 140 g mąki pszennej
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • można dodać cynamon około 0.5 łyżeczki

Do wysokiego naczynia wlałam kefir, wsypałam mąki, wbiłam jajka,  dodałam cukry i szczyptę soli (pominęłam cynamon zbrakło ;-( ). Wszystko wymieszałam blenderem. Jabłka obrałam i pokroiłam w kostko-plasterki czyli jak popadło.  Wymieszałam z ciastem i smażyłam na tłuszczu na złoty kolor z obu stron. Polecam odsączyć je na ręczniku papierowym, bo potem takie tłustawe są 😉 .

