Tagi

, , , , , , , , ,

Do żłobka miałam przygotować jajka faszerowane, długo zastanawiałam się czym je nadziać bo smakoszami miały być dzieci. Wypadło więc na jajka z suszonymi pomidorami oraz jajka ze słonecznikiem.

Jajka ze słonecznikiemJajka z suszonymi poidorami

Składniki na jajka z suszonymi pomidorami:

  • 5 jajek
  • 5 suszonych pomidorów
  • 3 łyżki majonezu
  • 1/2 łyżeczki bazylii
  • sól, pieprz i cukier do smaku

Jajka gotujemy, obieramy i przekrawamy na pół. Żółtka wyjmujemy i wkładamy do miski, dodajemy pomidory, majonez, bazylię i blendujemy. Doprawiamy solą, pieprzem oraz cukrem. Można dodać jeszcze inne przyprawy np. oregano czy zioła prowansalskie. Farsz przekładamy do rękawa cukierniczego i dekorujemy. Dekorujemy np. kiełkami rzodkiewki lub paseczkami suszonych pomidorów.

Składniki na jajka ze słonecznikiem:

  • 5 jajek
  • 1/2 pęczka szczypiorku
  • 2-3 łyżki majonezu
  • 2 ogórki konserwowe
  • 3 łyżki prażonego słonecznkika
  • opcjonalnie puszka tuńczyka w sosie własnym (ja pominęłam)

Jajka gotujemy, obieramy i przekrawamy na pół. Żółtka wyjmujemy i wkładamy do miski, dodajemy drobno posiekany szczypiorek, ogórka pokrojonego w drobną kostkę, majonez, oraz uprażony, wystudzony słonecznik. Lekko blendujemy albo nie (zależy kto będzie jadł 😉 ). Napełniamy farszem białka, dowolnie dekorujemy. Ja usiłowałam zrobić myszki i jeże –  nie wyszło rewelacyjnie ale dzieciom chyba się podobało 😉 .

