Tagi

, , , , , , , , ,

Zupę tę zrobiłam pierwszy raz i nawet całkiem niezła w smaku. Jak ktoś lubi sałatki gyros lub cokolwiek z tą przyprawą to powinna mu smakować.

Zupa gyrosSkładniki:

  • 0.5 kg łopatki wieprzowej
  • przyprawa do gyrosa
  • 2 l. bulionu (ja dałam 2 marchewki, pietruszkę i ugotowałam własny)
  • papryka czerwona
  • puszka pomidorów (u mnie pół słoiczka dużego koncentratu pomidorowego)
  • 100g serka topionego śmietankowego
  • 0.5 kg pieczarek
  • 1 duża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • mała puszka kukurydzy
  • śmietana kremówka do zabielenia

Gotujemy bulion lub robimy z kostki rosołowej. Do bulionu dodajemy paprykę pokrojoną w kostkę, serek topiony oraz puszkę pomidorów. Cebulę kroimy w kostkę i podduszamy na patelni na odrobinie tłuszczu, dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę i jeszcze chwilę dusimy. Dodajemy do bulionu, jak warzywa zmiękną blendujemy na gładki krem. Mięso kroimy w cienkie paski i obsypujemy przyprawą, nie za dużo żeby nie przedobrzyć ;). Podsmażamy i przekładamy do bulionu. Pieczarki kroimy w większe kawałki (u mnie w ósemki), solimy, pieprzymy i podduszamy na maśle. Przekładamy je do bulionu i dodajemy kukurydzę. Gotujemy aż mięso będzie miękkie. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Można dodać odrobinę cukru. Zabielamy śmietaną.

