Tagi

, , , , , , , , , , , , , ,

Przepis ten miałam już dawno w zakładkach, choć nigdy wcześniej nie mogłam się zmobilizować aby wykonać te ciasto. Zawsze wyszukiwałam coś innego, bo byłam przekonana, że nie będzie ono nikomu smakować. Oj byłam w wielkim błędzie… Ciasto jest orzeźwiające, z lekką nutą mięty, dla mnie bomba 🙂 . Ciasto wykonałam dopiero jak dostałam wydrukowany przepis.

mietusek

Składniki na biszkopt:

  • 3 jajka
  • szczypta soli
  • 1/3 szklanki mąki tortowej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół szklanki cukru
  • 2 czubate łyżki kakao

Białka oddzielamy od żółtek, dodajemy szczyptę soli i ubijamy na sztywną pianę. Następnie stopniowo dodajemy cukier. Ubijamy aż masa będzie gęsta i błyszcząca. Do ubitych białek dodajemy żółtka oraz przesianą mąkę z kakaem i proszkiem do pieczenia. Blaszkę (u mnie tortownica) wykładamy papierem do pieczenia i  pieczemy przez 40 minut w 170 stopniach Celsjusza. Studzimy.

Składniki na krem:

  • 3,5 szklanki mleka 3,2%
  • 2 op. (40g.) budyni śmietankowych bez cukru
  • 300 g landrynek miętowych
  • 3 łyżki cukru
  • 0,5 szklanki wody
  • 1,5 kostki masła
  • opcjonalnie 4  łyżki syropu miętowego (np. Victoria cymes)

Landrynki umieszczamy w rondelku, zalewamy wodą i podgrzewamy, aż do rozpuszczenia (trochę to trwa). Do drugiego rondelka wlewamy 2 szklanki mleka, wsypujemy cukier i podgrzewamy, w między czasie  resztę mleka mieszamy z budyniem. Wymieszany budyń dodajemy do wrzącego mleka i gotujemy budyń. Gorące, roztopione landrynki mieszamy z gorącym budyniem, można dodać syrop i odstawiamy do całkowitego wystudzenia. Zimną masę utrzeć z masłem. Wyłożyć na przestudzony biszkopt i przykryć herbatnikami i wstawić do lodówki.

Składniki na piankę:

  • 600 ml śmietany 30% (kremówki)
  • 3/4 szklanki wrzącej wody
  • 2 galaretki agrestowe
  • 2 łyżki czubate cukru pudru

We wrzącej wodzie rozprowadzamy galaretki i odstawiamy do lekkiego zgęstnienia. Kremówkę przelewamy do dzieży i ubijamy na gęstą masę, pod koniec ubijania dodajemy stopniowo galaretkę oraz cukier. Wykładamy na ciasto a na wierzchu posypujemy startą czekoladą. Ciasto schłodzić najlepiej przez całą noc.

Dodatkowo:

  • tabliczka gorzkiej czekolady
  • 200g herbatników czekoladowych
