Tagi

, , , , , , , , , ,

Z racji, że nie za bardzo przepadam za koperkiem to takiej zupy nigdy nie gotowałam. Może jadłam jak byłam mała, ale na pewno jeżeli jadłam to koper był wyławiany i odkładany z boku talerza. Tę samą czynność wykonuje teraz moja córka 🙂 . Zamiast ryżu można dodać kaszy jaglanej lub zrobić zacierki, choć nawet sama bez dodatków też jest pyszna.

koperkowa

Składniki:

  • udko z kurczaka
  • 2 marchwie
  • 1 pietruszka
  • 3/4 szkl. ryżu (można trochę mniej)
  • duży pęczek kopru
  • pół szklanki śmietany kremówki (tak na oko)
  • 2 liście laurowe
  • 4 kulki ziela angielskiego
  • sól, pieprz do smaku

Do garnka wlewamy ok. 3 litry wody, wkładamy opłukane udko, wrzucamy liście i ziele angielskie – zaczynamy gotować. Marchew i pietruszkę obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach, dodajemy do wywaru, dosypujemy również ryż. Gotujemy do miękkości warzyw. Na koniec dodajemy śmietanę, posiekany koper, doprawiamy solą i pieprzem i jeszcze chwilę gotujemy. Na koniec ewentualnie dosalamy, gdyż ryż mógł wciągnąć sól.

