Tagi

, , , , ,

Kolejna odsłona szybkiej i smacznej przekąski. Smakuje trochę jak pizza i dlatego też taka nazwa. Przepis przewija się w internecie i niczym się w zasadzie nie różni. Zasada jest prosta czyli: tak jak na pizzę można wrzucić co popadnie, jedynie musi być żółty ser oraz ketchup do posmarowania. Ja podałam z sosem czosnkowym bo i tak lubię, ale można również z innymi np. pomidorowym, chilli itp.

pizzerinki

Składniki:

  • ciasto francuskie
  • 2 -3 łyżki ketchupu
  • 2 łyżeczki musztardy
  • szynka, salami, boczek wędzony (co kto lubi)
  • 15 dag sera żółtego

Ser ścieramy na tarce o dużych oczkach. Ciasto francuskie rozwijamy i smarujemy ketchupem wymieszanym z musztarda (lub samym ketchupem czy też sosem pomidorowym), układamy plastry szynki, tak zeby pokryć całą powierzchnię i posypujemy startym żółtym serem. Ja swoje zwinęłam w roladę (wzdłuż dłuższego boku) i pokroiłam w plastry. Można również pokroić w paski i zwinąć je w ruloniki, jak kto woli. Stwierdziłam, że tak lepiej będzie się sos na nich trzymał 😉 więc zostały w takiej postaci. Piekarnik nagrzewamy na 220 stopni Celsjusza i pieczemy 10-15 minut z termoobiegiem. Dobre zarówno na ciepło jak i na zimno.

