Tagi

, , , , , , , , , , ,

Przepis pochodzi ze strony przepisownia.pl i jest przeznaczony na termomix. Nie posiadam takiego urządzenia ale postanowiłam zrobić, gdyż jest bardzo zachwalana. Jak dla mnie bardzo smaczna, choć wprowadziłam kilka zmian. Spróbujcie sami a nie zawiedziecie się. U mnie podane z surówką z kiszonej kapusty i tłuczonymi ziemniakami.

karkowka-po-karkonosku

Składniki:

  • 600-700 g karczku wieprzowego
  • 4 suszone śliwki kalifornijskie
  • 2-3 suszone grzyby (u mnie podgrzybki)
  • 1 duża lub 2 małe cebule
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 2-3 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • odrobina cukru
  • 600 ml wody
  • 1-2 łyżki mąki pszennej
  • sól, pieprz, słodka papryka

Karkówkę kroimy w plastry, obficie solimy, pieprzymy i obsypujemy papryką (można posypać ulubionymi przyprawami). Do miski wlewamy trochę oleju i wkładamy karkówkę, mieszamy dobrze i tak zamarynowane mięso odkładamy na co najmniej godzinę do lodówki. Dobrze jest zrobić dzień wcześniej i niech całą noc poleży w marynacie. Cebulę kroimy w kostkę podsmażamy na odrobinie tłuszczu, dodajemy czosnek pokrojony albo przeciśnięty (tu nie ma różnicy i tak będzie wszystko razem blendowane). Dodajemy przekrojone śliwki, połamane grzyby, koncentrat oraz wodę, mieszamy. Do garnka na parze przekładamy zamarynowany karczek a pod spodem gotujemy nasz sos. Całość gotujemy na wolnym ogniu około 40 minut (aż mięso będzie miękkie). Mniej więcej w połowie czasu gotowania przemieszamy mięso. Mąkę rozrabiamy w zimnej wodzie i dodajemy do sosu. Sos miksujemy na gładko i doprawiamy (ja dodałam odrobinę cukru i sól) a na koniec przekładamy do niego karkówkę.

Surówka z kiszonej kapusty:

  • 2 duże garście kiszonej kapusty
  • 1 marchew
  • 1 jabłko
  • 1 mała cebula
  • oliwa
  • odrobina soli i cukru

Marchew i jabłko, obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Cebulę kroimy w drobną kostkę, kapustę siekamy, wszystko razem mieszamy. Dodajemy oliwę oraz doprawiamy solą i cukrem w razie konieczności. Należy sprawdzić wcześniej czy kapusta nie jest zbyt kwaśna, jeżeli tak to należy ją przepłukać w zimnej wodzie.

