Tagi

, , ,

Raz zasmakowałam i postanowiłam sama zrobić. Są bardzo łatwe w wykonaniu, mało pracochłonne a efekt sam mówi za siebie. Ja podałam z sosem chrzanowym.jajka-po-szkokuSkładniki:

  • 5 jaj
  • 0,5 kg mięsa mielonego (u mnie łopatka wieprzowa)
  • pół łyżeczki oregano
  • pół łyżeczki bazylii
  • pół łyżeczki papryki słodkiej
  • odrobina papryki ostrej (u mnie wędzona)
  • jajko
  • sól, pieprz do smaki
  • bułka tarta do konsystencji
  • garść natki pietruszki
  • łyżeczka musztardy

Jajka gotujemy na twardo, łupimy. Pozostałe składniki łączymy ze sobą, doprawiamy solą i pieprzem. Mięso dzielimy na 5 części. Ręce natłuszczamy oliwą i bierzemy część mięsa. Rozpłaszczamy i do środka dajemy jajko. Smarujemy każde powstałe jajko oliwą i odkładamy na blachę. Pieczemy około 25 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza. Po upieczeniu studzimy i przekrawamy na pół. Podajemy na ciepło lub na zimno z ulubionym sosem. Przekrojone jajka możemy upanierować od przekrojonej strony w bułce i jajku i jeszcze chwilę zapiec. Można również przed pieczeniem obłożyć je z wierzchu plastrem boczku.

