Tagi

, , , , , , , ,

Przepis pochodzi z jakiejś gazetki, choć ja dostałam go od bratowej. Robiłam już kilka pierników ale ten smakuje mi najbardziej. Polecam wypróbować. Bratowa dodatkowo przekładała go powidłami chyba z pigwy, był wyśmienity.

piernik

Składniki:

  • 3 jajka
  • 15 dag masła
  • 15 dag cukru
  • 30 dag płynnego miodu
  • 2 szklanki mąki
  • szczypta soli
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka przyprawy do piernika (u mnie domowa)
  • 20 dag łuskanych orzechów włoskich
  • skórka pomarańczowa
  • rum (pominęłam nie miałam w domu)
  • tabliczka czekolady mlecznej

Oddzielić białka od żółtek. Masło ucieramy z cukrem, miodem oraz żółtkami. Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia i stopniowo dodajemy do masy maślanej. Do gładkiej masy dodajemy przyprawę do piernika i mieszamy. Orzechy siekamy i dodajemy do ciasta razem ze skórką pomarańczową i dwoma łyżkami rumu. Schłodzone białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli i na koniec delikatnie łączymy z ciastem. Pieczemy w 160 stopniach Celsjusza przez 70 minut. Ja piekłam w keksówce o wymiarach 35×10. Jak ciasto już się upiecze i przestygnie polewamy polewą z rozpuszczonej czekolady. Czekoladę drobno siekamy i rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Wylewamy na ciasto i dowolnie ozdabiamy.

