Tagi

, , , , , , , , ,

Według mnie najlepszy murzynek jaki jadłam. Szybki w wykonaniu jak to murzynek i mocno czekoladowy po prostu bomba. Myślę, że można go zrobić również w formie muffin. Przepis zaczerpnięty z blogu Moje Wypieki.

Składniki:

  • 150 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 125 g masła
  • 50 gorzkiej czekolady
  • 50 mlecznej czekolady
  • 300 g konfitury wiśniowej (ja dałam swojej roboty czekośliwkę)
  • 150 g cukru (tu w zależności od słodkości konfitury
  • szczypta soli
  • 2 duże jajka

Mąkę i proszek przesiać. W rondelku roztopić masło, zdjąć z palnika i dodać posiekaną czekoladę. Mieszać aż się ładnie rozpuści, dodać konfiturę , cukier, sól oraz roztrzepane jajka. Wszystko mieszamy rózg do połączenia składników. Na koniec stopniowo dodajemy mąkę i łączymy z masą czekoladową. Foremkę 10×25 wykładamy papierem do pieczenia i wylewamy ciasto. Pieczemy w 180 stopniach Celsjusza przez 50-60 minut (do suchego patyczka).

Składniki na polewę:

  • 40 g masła
  • 50 g mlecznej czekolady
  • 50 g gorzkiej czekolady

Masło roztopić w rondelku, dodać połamaną czekoladę, i mieszać aż do rozpuszczenia. Wylać na przestygnięte ciasto i udekorować.

