Tagi

, , , , , , , , , , , ,

Przepis pochodzi ze strony Kwestia Smaku. Robiłam je już dawno ale dopiero znalazłam chwilę czasu aby opublikować. A musiałam to zrobić bo są pyszne a dodatkowo cieszą oczy. Z przepisu wychodzi 12 małych serniczków.

Składniki:

  • opakowanie ciasteczek oreo około 150 g.(zużyłam niecałe)
  • 0,5 kg zmielonego twarogu (u mnie z wiaderka)
  • 250 g ricotty lub mascarpone
  • 2/3 szklanki cukru
  • 1 budyń śmietankowy bez cukru
  • 1 cukier wanilinowy (16g)
  • drobina olejku pomarańczowego lub startej skórki z pomarańczy
  • jajko
  • 50g białej czekolady
  • owoce do dekoracji (u mnie

Formę na muffinki wypełnić papilotkami (12 szt.). Ciasteczka siekamy i przekładamy do papilotek. Twaróg mielimy, dodajemy serek, cukier, cukier wanilinowy, proszek budyniowy, skórkę pomarańczową lub olejek. Wszystko miksujemy. Na koniec dodajemy jajka i tylko mieszamy aż do momentu połączenia składników. Przekładamy masę do papilotek. Pieczemy 15 minut w 180 stopniach (do ścięcia masy). Studzimy w uchylonym piekarniku. Czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej lub w mikrofalówce. Ostatnio wypróbowałam, że też się ta i to o wiele szybciej bo niecałą minutę ;). Wierzch serniczków smarujemy czekoladą i układamy na nią pokrojone owoce.

